Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

KAVAFIS, MITROPOULOS






Καβάφης 1948, Ν.Εγγονόπουλος, αυγοτέμπερα σε ξύλο (από φωτογραφία), βυζαντινότροπο.

Επιμέλεια: De Profundis Ya
8/9/2014

 «Μακρυά»
Θά ‘θελα αυτήν την μνήμη να την πω...
Μα έτσι εσβύσθη πια... σαν τίποτε δεν απομένει –
γιατί μακρυά, στα πρώτα εφηβικά μου χρόνια κείται.
Δέρμα σαν καμωμένο από ιασεμί...
Εκείνη του Αυγούστου – Αύγουστος ήταν; – η βραδιά...
Μόλις θυμούμαι πια τα μάτια∙ ήσαν, θαρρώ, μαβιά...
Α ναί, μαβιά∙ ένα σαπφείρινο μαβί.





Lila Adamaki - Canon (Long ago) - Dimitri Mitropoulos


Ο Δ. Μητρόπουλος εκτός από μεγάλος μαέστρος υπήρξε και συνθέτης. Γοητευμένος από την ποίηση του Καβάφη, τολμά (1925-26) να γράψει μουσική πάνω σε 14 τολμηρά ερωτικά ποιήματα του του μεγάλου Αλεξανδρινού.
Τα μελοποιημένα ποιήματα με τη σειρά είναι: «Μακριά», «Να μείνει», «Για νάρθουν», «Το διπλανό τραπέζι» «Γκρίζα», «Μέρες του 1903"
«Εν τη οδώ», «Ο ήλιος του απογεύματος»«Έτσι πολύ ατένισα», «Επήγα»
Αναρτώ ενδεικτικά 4 από αυτά.




ΔΙΠΛΑΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

Θάναι μόλις είκοσι δυο ετών.
Κι όμως εγώ είμαι βέβαιος που, σχεδόν τα ίσα

χρόνια προτήτερα, το ίδιο σώμα αυτό το απήλαυσα.

Δεν είναι διόλου έξαψις ερωτισμού.
Και μοναχά προ ολίγου μπήκα στο καζίνο•
δεν είχα ούτε ώρα για να πιώ πολύ.
Το ίδιο σώμα εγώ το απήλαυσα.

Κι αν δεν θυμούμαι, πού — ένα ξέχασμά μου δεν σημαίνει.

A τώρα, να, που κάθησε στο διπλανό τραπέζι
γνωρίζω κάθε κίνησι που κάμνει — κι απ’ τα ρούχα κάτω
γυμνά τ’ αγαπημένα μέλη ξαναβλέπω.

Lila Adamaki - Canon (The next table) -Dimitri Mitropoulos





ΕΤΣΙ ΠΟΛΥ ΑΤΕΝΙΣΑ

Την εμορφιά έτσι πολύ ατένισα,
που πλήρης είναι αυτής η όρασίς μου.

Γραμμές του σώματος. Κόκκινα χείλη. Μέλη ηδονικά.
Μαλλιά σαν από αγάλματα ελληνικά παρμένα•
πάντα έμορφα, κι αχτένιστα σαν είναι,
και πέφτουν, λίγο, επάνω στ' άσπρα μέτωπα.
Πρόσωπα της αγάπης, όπως τάθελεν
η ποίησίς μου... μες στες νύχτες της νεότητός μου,
μέσα στες νύχτες μου, κρυφά, συναντημένα...





ΕΠΗΓΑ

Δεν εδεσμεύθηκα. Τελείως αφέθηκα κ' επήγα.
Στες απολαύσεις, που μισό πραγματικές,

μισό γυρνάμενες μες στο μυαλό μου ήσαν,
επήγα μες στη φωτισμένη νύχτα.
Κ' ήπια από δυνατά κρασιά, καθώς
που πίνουν οι ανδρείοι της ηδονής



https://www.youtube.com/watch?v=fK0_mGKvHtY







A tribute to C.P. Cavafy Dimitri Mitropoulos 10..










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου