DVORAK ANTONIN
1841 - 1904
Ο Αντονίν Λέοπολντ Ντβόρζακ γενν. 8 Σεπτεμβρίου 1841
- θαν. 1 Μαΐου 1904) ήταν τσέχος συνθέτης της ρομαντικής περιόδου, που
χρησιμοποίησε στο έργο του το μουσικό ιδίωμα και τις μελωδίες της
Μοραβίας και της γενέτειράς του, Βοημίας. Τα έργα του περιλαμβάνουν
όπερες, συμφωνική και χορωδιακή μουσική και μουσική δωματίου. Μερικά από
τα γνωστότερα έργα του είναι η Συμφωνία του Νέου Κόσμου, οι Σλαβονικοί Χοροί, το Αμερικάνικο Κουαρτέτο Εγχόρδων και το Κονσέρτο για τσέλο σε Σι ελάσσονα.
Πρώιμη καριέρα
Ο Ντβόρζακ γεννήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου στο Νελαχοζέβες κοντά στην Πράγα (τότε στην Αυστριακή Αυτοκρατορία, σήμερα στην Τσεχία), όπου και έζησε κατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Ο πατέρας του, Φράντισεκ Ντβόρζακ (František Dvořák 1814-1894) ήταν χασάπης, πανδοχέας και επαγγελματίας παίχτης του τσίτερ, (zither). Οι γονείς του αναγνώρισαν νωρίς το μουσικό του ταλέντο και έτσι ξεκίνησε την πρώτη του μουσική εκπαίδευση στο σχολείο του χωριού από το 1847, σε ηλικία 6 ετών. Από το 1857 ως το 1859 [1] φοίτησε στην Εκκλησιαστική Σχολή της Πράγας, και σταδιακά εξελίχθηκε σε ολοκληρωμένο βιολιστή και βιολίστα. Όλη την διάρκεια της δεκαετίας του 1860 έπαιζε βιόλα στην Επαρχιακή Θεατρική Ορχήστρα της Βοημίας, την οποία από το 1866 διηύθυνε ο Μπέντριχ Σμέτανα. Η ανάγκη του να συμπληρώσει το εισόδημά του διδάσκοντας του περιόριζε τον ελεύθερο χρόνο και έτσι το 1871 παραιτήθηκε από την ορχήστρα για να μπορεί να συνθέτει. Εκείνη την περίοδο ερωτεύτηκε μία από τις μαθήτριές του, την Γιοζεφίνα Τσερμάκοβα (Josefína Čermáková) και έγραψε για αυτήν τον κύκλο τραγουδιών Κυπαρίσσια, (Cypřiše) [2]. Η Γιοζεφίνα όμως παντρεύτηκε κάποιον άλλον και το 1873 ο Ντβόρζακ παντρεύτηκε την αδερφή της, Άννα, με την οποία απέκτησε εννιά παιδιά.
Εκείνη περίπου την περίοδο άρχισε ο Ντβόρζακ να αναγνωρίζεται ως σημαντικός συνθέτης. Έγινε οργανίστας στον ναό του Αγίου Άνταλμπερτ στην Πράγα, ενώ μπήκε σε μία παραγωγική περίοδο σύνθεσης. Το 1875 συνέθεσε το δεύτερο του κουιντέτο εγχόρδων και το 1877 ο κριτικός Έντουαρντ Χάνσλικ τον πληροφόρησε ότι η μουσική του τράβηξε την προσοχή του Γιοχάνες Μπραμς, με τον οποίο έγιναν αργότερα φίλοι. Ο Μπραμς επικοινώνησε με τον μουσικό εκδότη Σίμροκ, ο οποίος ως εκ τούτου παρήγγειλε στον Ντβόρζακ το πρώτο σετ Σλαβονικών Χορών, οι οποίοι εκδόθηκαν το 1878 με άμεση επιτυχία. Το Στάμπατ Μάτερ (1880) του παρουσιάστηκε στο εξωτερικό και μετά από επιτυχείς παραστάσεις στο Λονδίνο το 1883, ο Ντβόρζακ προσκλήθηκε να επισκεφθεί την Αγγλία όπου και εμφανίστηκε με μεγάλη επιτυχία το 1884. Η 7η Συμφωνία του γράφτηκε στο Λονδίνο και πρωτοπαρουσιάστηκε εκεί το 1885. Επισκέφθηκε την Αγγλία συνολικά 9 φορές[2] συχνά διευθύνοντας εκεί ο ίδιος τα έργα του. Το 1890, επηρεασμένος από τον Πιότρ Ιλίτς Τσαϊκόφσκι επισκέφθηκε και την Ρωσία, και διηύθυνε ορχήστρες στην Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη.[2] Το 1891 έλαβε τιμητικό τίτλο από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και το Ρέκβιεμ (Ντβόρζακ) του πρωτοπαρουσιάστηκε στο Τριετήσιο Μουσικό Φεστιβάλ του Μπέρμιγχαμ
Ηνωμένες Πολιτείες (1892–1895)
Από το 1892 μέχρι το 1895, ο Ντβόρζακ ήταν διευθυντής του Εθνικού Ωδείου της Αμερικής στην Νέα Υόρκη, με ετήσιο μισθό 15.000 δολάρια. Εκεί ο Ντβόρζακ γνώρισε τον μετέπειτα μαθητή του, Χάρι Μπάρλεϊ (Harry Burleigh), έναν από τους πρώτους αφροαμερικανούς συνθέτες, ο οποίος κατόπιν επιθυμίας του Ντβόρζακ τον έφερε σε επαφή με τα παραδοσιακά αμερικανικά Σπιρίτσουαλς.
Τον χειμώνα και την την άνοιξη του 1893, και ενώ έμενε στην Νέα Υόρκη, ο Ντβόρζακ συνέθεσε την 9η Συμφωνία, «Από τον Νέο Κόσμο». Πέρασε το καλοκαίρι του 1893 με την οικογένεια του στην τσεχόφωνη κοινότητα του Σπίλβιλ της Αϊόβας, όπου είχαν μεταναστεύσει παλαιότερα και κάποια ξαδέρφια του. Όσο ήταν εκεί συνέθεσε το Κουαρτέτο Εγχόρδων σε Φα μείζονα («Αμερικάνικο»), το Κουιντέτο Εγχόρδων σε Μι ύφεση μείζονα καθώς και μία σονατίνα για βιολί και πιάνο.
Σε ένα διάστημα τριών μηνών το 1895, ο Ντβόρζακ συνέθεσε το Κονσέρτο για βιολοντσέλο σε Σι ελάσσονα. Εντούτοις προβλήματα σχετικά με τον μισθό του, η αυξανόμενη αναγνώρισή του στην Ευρώπη (είχε γίνει επίτιμο μέλος του Gesellschaft der Musikfreunde στην Βιέννη) καθώς και η νοσταλγία για την πατρίδα του τον έκαναν να αποφασίσει να επιστρέψει στην Βοημία. Έφυγε από την Νέα Υόρκη πριν το τέλος της άνοιξης.
Μετέπειτα καριέρα
Κατα την διάρκεια των τελευταίων ετών της ζωής του ο Ντβόρζακ αφοσιώθηκε στην σύνθεση όπερας και μουσικής δωματίου. Το 1896 επισκεφθηκε το Λονδίνο για τελευταία φορά για να παραστεί στην πρεμιέρα του Κονσέρτου του για βιολοντσέλο σε Σι ελάσσονα. Το 1897 η κόρη του παντρεύτηκε τον μαθητή του, Γιόζεφ Σουκ. Διαδέχτηκε τον Αντονίν Μπένεβιτς ως διευθυντής του Ωδείου της Πράγας από το 1901 μέχρι τον θάνατό του από καρδιακή ανεπάρκεια το 1904.[3] Τα 60α του γενέθλια είχαν εορταστεί ως εθνικό γεγονός. Βρίσκεται θαμμένος στο Κοιμητήριο Βίσεχραντ στην Πράγα, και τον τάφο του κοσμεί προτομή του από τον τσέχο γλύπτη Λάντισλαβ Σάλουν. Άφησε πολλά έργα του ημιτελή, όπως το Κονσέρτο για βιολοντσέλο σε Λα μείζονα.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BD_%CE%9D%CF%84%CE%B2%CF%8C%CF%81%CE%B6%CE%B1%CE%BA
Dvörak: 9th Symphony "From The New World" / Karajan · Vienna Philarmonic
http://www.youtube.com/watch?v=WuqyfEyNXQo&feature=youtu.be
*Gianni Christopoulos
Antonin Dvorak - New World Symphony (Full)
http://www.youtube.com/watch?v=ETNoPqYAIPI
Πρώιμη καριέρα
Ο Ντβόρζακ γεννήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου στο Νελαχοζέβες κοντά στην Πράγα (τότε στην Αυστριακή Αυτοκρατορία, σήμερα στην Τσεχία), όπου και έζησε κατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Ο πατέρας του, Φράντισεκ Ντβόρζακ (František Dvořák 1814-1894) ήταν χασάπης, πανδοχέας και επαγγελματίας παίχτης του τσίτερ, (zither). Οι γονείς του αναγνώρισαν νωρίς το μουσικό του ταλέντο και έτσι ξεκίνησε την πρώτη του μουσική εκπαίδευση στο σχολείο του χωριού από το 1847, σε ηλικία 6 ετών. Από το 1857 ως το 1859 [1] φοίτησε στην Εκκλησιαστική Σχολή της Πράγας, και σταδιακά εξελίχθηκε σε ολοκληρωμένο βιολιστή και βιολίστα. Όλη την διάρκεια της δεκαετίας του 1860 έπαιζε βιόλα στην Επαρχιακή Θεατρική Ορχήστρα της Βοημίας, την οποία από το 1866 διηύθυνε ο Μπέντριχ Σμέτανα. Η ανάγκη του να συμπληρώσει το εισόδημά του διδάσκοντας του περιόριζε τον ελεύθερο χρόνο και έτσι το 1871 παραιτήθηκε από την ορχήστρα για να μπορεί να συνθέτει. Εκείνη την περίοδο ερωτεύτηκε μία από τις μαθήτριές του, την Γιοζεφίνα Τσερμάκοβα (Josefína Čermáková) και έγραψε για αυτήν τον κύκλο τραγουδιών Κυπαρίσσια, (Cypřiše) [2]. Η Γιοζεφίνα όμως παντρεύτηκε κάποιον άλλον και το 1873 ο Ντβόρζακ παντρεύτηκε την αδερφή της, Άννα, με την οποία απέκτησε εννιά παιδιά.
Εκείνη περίπου την περίοδο άρχισε ο Ντβόρζακ να αναγνωρίζεται ως σημαντικός συνθέτης. Έγινε οργανίστας στον ναό του Αγίου Άνταλμπερτ στην Πράγα, ενώ μπήκε σε μία παραγωγική περίοδο σύνθεσης. Το 1875 συνέθεσε το δεύτερο του κουιντέτο εγχόρδων και το 1877 ο κριτικός Έντουαρντ Χάνσλικ τον πληροφόρησε ότι η μουσική του τράβηξε την προσοχή του Γιοχάνες Μπραμς, με τον οποίο έγιναν αργότερα φίλοι. Ο Μπραμς επικοινώνησε με τον μουσικό εκδότη Σίμροκ, ο οποίος ως εκ τούτου παρήγγειλε στον Ντβόρζακ το πρώτο σετ Σλαβονικών Χορών, οι οποίοι εκδόθηκαν το 1878 με άμεση επιτυχία. Το Στάμπατ Μάτερ (1880) του παρουσιάστηκε στο εξωτερικό και μετά από επιτυχείς παραστάσεις στο Λονδίνο το 1883, ο Ντβόρζακ προσκλήθηκε να επισκεφθεί την Αγγλία όπου και εμφανίστηκε με μεγάλη επιτυχία το 1884. Η 7η Συμφωνία του γράφτηκε στο Λονδίνο και πρωτοπαρουσιάστηκε εκεί το 1885. Επισκέφθηκε την Αγγλία συνολικά 9 φορές[2] συχνά διευθύνοντας εκεί ο ίδιος τα έργα του. Το 1890, επηρεασμένος από τον Πιότρ Ιλίτς Τσαϊκόφσκι επισκέφθηκε και την Ρωσία, και διηύθυνε ορχήστρες στην Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη.[2] Το 1891 έλαβε τιμητικό τίτλο από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και το Ρέκβιεμ (Ντβόρζακ) του πρωτοπαρουσιάστηκε στο Τριετήσιο Μουσικό Φεστιβάλ του Μπέρμιγχαμ
Ηνωμένες Πολιτείες (1892–1895)
Από το 1892 μέχρι το 1895, ο Ντβόρζακ ήταν διευθυντής του Εθνικού Ωδείου της Αμερικής στην Νέα Υόρκη, με ετήσιο μισθό 15.000 δολάρια. Εκεί ο Ντβόρζακ γνώρισε τον μετέπειτα μαθητή του, Χάρι Μπάρλεϊ (Harry Burleigh), έναν από τους πρώτους αφροαμερικανούς συνθέτες, ο οποίος κατόπιν επιθυμίας του Ντβόρζακ τον έφερε σε επαφή με τα παραδοσιακά αμερικανικά Σπιρίτσουαλς.
Τον χειμώνα και την την άνοιξη του 1893, και ενώ έμενε στην Νέα Υόρκη, ο Ντβόρζακ συνέθεσε την 9η Συμφωνία, «Από τον Νέο Κόσμο». Πέρασε το καλοκαίρι του 1893 με την οικογένεια του στην τσεχόφωνη κοινότητα του Σπίλβιλ της Αϊόβας, όπου είχαν μεταναστεύσει παλαιότερα και κάποια ξαδέρφια του. Όσο ήταν εκεί συνέθεσε το Κουαρτέτο Εγχόρδων σε Φα μείζονα («Αμερικάνικο»), το Κουιντέτο Εγχόρδων σε Μι ύφεση μείζονα καθώς και μία σονατίνα για βιολί και πιάνο.
Σε ένα διάστημα τριών μηνών το 1895, ο Ντβόρζακ συνέθεσε το Κονσέρτο για βιολοντσέλο σε Σι ελάσσονα. Εντούτοις προβλήματα σχετικά με τον μισθό του, η αυξανόμενη αναγνώρισή του στην Ευρώπη (είχε γίνει επίτιμο μέλος του Gesellschaft der Musikfreunde στην Βιέννη) καθώς και η νοσταλγία για την πατρίδα του τον έκαναν να αποφασίσει να επιστρέψει στην Βοημία. Έφυγε από την Νέα Υόρκη πριν το τέλος της άνοιξης.
Μετέπειτα καριέρα
Κατα την διάρκεια των τελευταίων ετών της ζωής του ο Ντβόρζακ αφοσιώθηκε στην σύνθεση όπερας και μουσικής δωματίου. Το 1896 επισκεφθηκε το Λονδίνο για τελευταία φορά για να παραστεί στην πρεμιέρα του Κονσέρτου του για βιολοντσέλο σε Σι ελάσσονα. Το 1897 η κόρη του παντρεύτηκε τον μαθητή του, Γιόζεφ Σουκ. Διαδέχτηκε τον Αντονίν Μπένεβιτς ως διευθυντής του Ωδείου της Πράγας από το 1901 μέχρι τον θάνατό του από καρδιακή ανεπάρκεια το 1904.[3] Τα 60α του γενέθλια είχαν εορταστεί ως εθνικό γεγονός. Βρίσκεται θαμμένος στο Κοιμητήριο Βίσεχραντ στην Πράγα, και τον τάφο του κοσμεί προτομή του από τον τσέχο γλύπτη Λάντισλαβ Σάλουν. Άφησε πολλά έργα του ημιτελή, όπως το Κονσέρτο για βιολοντσέλο σε Λα μείζονα.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BD_%CE%9D%CF%84%CE%B2%CF%8C%CF%81%CE%B6%CE%B1%CE%BA
Επιλογή έργων
από μέλη της ομάδας
"Ακούτε
Κλασική Μουσική; Εγώ ακούω."
*Natasa Ketsimpash
Antonin Dvorak - Symphony No. 2 in B Flat Major Op. 4 (1865)
http://www.youtube.com/watch?v=gVraLZsQrEI
*Stathis Gotsis
*Kuriaki Glauki
Pierre Monteux - Dvorak Symphony No.7
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IXf0DcX8lO8
*Marita Kouroupi Santoro
*Marita Kouroupi Santoro
Antonin Dvorak (1841-1904): Symphony No. 7 in D Minor Op. 70
Berliner Philharmoniker
Rafael Kubelik
Dvörak: 9th Symphony "From The New World" / Karajan · Vienna Philarmonic
http://www.youtube.com/watch?v=WuqyfEyNXQo&feature=youtu.be
*Gianni Christopoulos
Antonin Dvorak - New World Symphony (Full)
http://www.youtube.com/watch?v=ETNoPqYAIPI
*Ioannis Gkotsis
Dvořák: "New World" Symphony (Full) / George Szell & Cleveland Orchestra
http://www.youtube.com/watch?v=0MLvIGHCUAg
*Antreas Kapsalis
Dvorak-Violin Concerto in a minor op. 53
http://www.youtube.com/watch?v=pG6cmf6z-BI&feature=share
*Landau Red
Dvorak-Violin Concerto in a minor op. 53 (Complete)
http://www.youtube.com/watch?v=pG6cmf6z-BI
*Landau Red
Dvorak-Violin Concerto in a minor op. 53 (Complete)
http://www.youtube.com/watch?v=pG6cmf6z-BI
Dvořák: Cello Concerto - Rostropovich&Szell/CLO(1969Live)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QWZAfpa-x0Q#!
*Thanassis Priskos
Antonín Dvořák - Cello Concerto in B minor, Op. 104, B. 191
http://youtu.be/8wDKmaTJA9s
*Χριστίνα Λιάκου
*Debora Montenegro
Dvořák - Piano concerto in G minor op.33 (Richter/Kleiber).
https://www.youtube.com/watch?v=cVO4wRSs8IQ&feature=related
*Landau Red
Dvorák - American Quartet, Prazak Quartet
https://www.youtube.com/watch?v=pV-kbAydcwk
*Κλειώ Σεφεριάδου Dvorak's Piano Quintet in A Major - La Jolla Music Society's SummerFest 2006
http://www.youtube.com/watch?v=MG2BbRV5438
*Κλειώ Σεφεριάδου
Antonín Dvořák Serenade For Strings in E major Op.22, Complete
http://www.youtube.com/watch?v=Ah14jOLKnSs&feature=related
De Profundis Ya
Sviatoslav Richter and the Borodin Quartet play Dvorak Quintet No.2 A Major Op.81
http://www.youtube.com/watch?v=Q35ayW9J5t4&list=LLFMOzDHUrXnYBK1wL74-m_w
Πιάνο κουιντέτο του Dvorak, που το συνέθεσε το 1887 και η πρεμιέρα του δόθηκε στην Πράγα στις 6 Ιανουαρίου του 1888. Το έργο αναγνωρίζεται σαν masterpiece
μαζί με εκείνα των Schubert, Schumann, Brahms και Shostakovich.
*Thanassis Priskos
Antonín Dvořák - Cello Concerto in B minor, Op. 104, B. 191
http://youtu.be/8wDKmaTJA9s
*Χριστίνα Λιάκου
*Debora Montenegro
Dvořák - Piano concerto in G minor op.33 (Richter/Kleiber).
https://www.youtube.com/watch?v=cVO4wRSs8IQ&feature=related
*Landau Red
Sviatoslav Richter and Prague SO play Dvorak Piano Concerto Op.33 cond.V.Smetac
*Konstantinos Kouzof
Dvorák - American Quartet, Prazak Quartet
https://www.youtube.com/watch?v=pV-kbAydcwk
*Κλειώ Σεφεριάδου Dvorak's Piano Quintet in A Major - La Jolla Music Society's SummerFest 2006
http://www.youtube.com/watch?v=MG2BbRV5438
*Κλειώ Σεφεριάδου
Antonín Dvořák Serenade For Strings in E major Op.22, Complete
http://www.youtube.com/watch?v=Ah14jOLKnSs&feature=related
De Profundis Ya
Sviatoslav Richter and the Borodin Quartet play Dvorak Quintet No.2 A Major Op.81
http://www.youtube.com/watch?v=Q35ayW9J5t4&list=LLFMOzDHUrXnYBK1wL74-m_w
Πιάνο κουιντέτο του Dvorak, που το συνέθεσε το 1887 και η πρεμιέρα του δόθηκε στην Πράγα στις 6 Ιανουαρίου του 1888. Το έργο αναγνωρίζεται σαν masterpiece
μαζί με εκείνα των Schubert, Schumann, Brahms και Shostakovich.
Dvořák Humoresque Yo Yo Ma, Itzhak Perlman
http://www.youtube.com/watch?v=oBDmAxSFt6A
*Michael Mirtsios
Dvořák: Romance for Violin and Orchestra Op.11 (Suk & Ančerl)
http://www.youtube.com/watch?v=nLvzZffstp0
Dvorak - Romance for piano and violin, Op.11
http://www.youtube.com/watch?v=XZTeavJ9frA&feature=related
Ένα ομιχλώδες τοπίο .. κάποιος τρέχει... δεν ξέρει που πηγαίνει .. τρέχει και η ένταση κορυφώνεται ...δεν αντέχει άλλο .. ένα Όμποε τον σταματάει μόνο και μόνο για να τον κατευθύνει στο βιολί που περιμένει.. αυτό τον περιμένει για να τον πάρει μαζί του ... θα γίνει η ιδιαίτερη συντροφιά του σε όλο αυτό το έργο απο λάμψεις και χρώματα ... η Ομίχλη φεύγει σαν την κουρτίνα του θεάτρου για να αρχίσει η παράσταση .. πλέον η Μαγεία του βιολιού μας έχει παρασύρει πλήρως ...Τον ταξιδεύει αλλά κι εμάς μαζί σε ένα φανταστικό κόσμο απο ήχους και όργανα με αυτό πρωταγωνιστή... Σαν το λίκνισμα της χορεύτριας μας ταλανίζει εδώ κι εκεί ... είμαστε απλά δέσμιοι του ήχου του .. πορευόμαστε σε άγνωστα νερά .. σε ένα ταξίδι δίχως τέλος !!
*Christina Liakou
Antonin Dvorak - American Suite, Op. 98B
http://www.youtube.com/watch?v=oWTn1Qe3eok&feature=related
*De Profundis Ya
Απο τις πιο γνωστές συνθέσεις του Dvorak, οι σλάβικοι χοροί με έντονο το μουσικό ύφος της πατρίδας του.
Slavonic dances: 2 κύκλοι χορών από 8 χορούς ο καθένας, Op 46 & Op. 72
(1878 και το 1886 αντίστοιχα). Αρχικά γράφτηκαν για πιάνο, 4 χέρια, μετά όμως ενορχηστρώθηκαν από τον ίδιο και είναι η συνηθισμένη μορφή εκτέλεσης. Dvorak - Slavonic Dances Op.46 (Orchestra and Piano duet)
https://www.youtube.com/watch?v=cyUtNOu0ghk&list=LLFMOzDHUrXnYBK1wL74-m_w
Dvorak - Slavonic Dances Op.72 (Orchestra and Piano duet)
*Christina Kolovou
Dvorak- Serenade for Winds, Cello and Double-bass in d minor op. 44 (Complete)
Orchester des Bayerischen Rundfuks-Rafael Kubelik: conductor
*Michael Mirtsios
Dvořák: Romance for Violin and Orchestra Op.11 (Suk & Ančerl)
http://www.youtube.com/watch?v=nLvzZffstp0
Dvorak - Romance for piano and violin, Op.11
http://www.youtube.com/watch?v=XZTeavJ9frA&feature=related
Ένα ομιχλώδες τοπίο .. κάποιος τρέχει... δεν ξέρει που πηγαίνει .. τρέχει και η ένταση κορυφώνεται ...δεν αντέχει άλλο .. ένα Όμποε τον σταματάει μόνο και μόνο για να τον κατευθύνει στο βιολί που περιμένει.. αυτό τον περιμένει για να τον πάρει μαζί του ... θα γίνει η ιδιαίτερη συντροφιά του σε όλο αυτό το έργο απο λάμψεις και χρώματα ... η Ομίχλη φεύγει σαν την κουρτίνα του θεάτρου για να αρχίσει η παράσταση .. πλέον η Μαγεία του βιολιού μας έχει παρασύρει πλήρως ...Τον ταξιδεύει αλλά κι εμάς μαζί σε ένα φανταστικό κόσμο απο ήχους και όργανα με αυτό πρωταγωνιστή... Σαν το λίκνισμα της χορεύτριας μας ταλανίζει εδώ κι εκεί ... είμαστε απλά δέσμιοι του ήχου του .. πορευόμαστε σε άγνωστα νερά .. σε ένα ταξίδι δίχως τέλος !!
*Christina Liakou
Antonin Dvorak - American Suite, Op. 98B
http://www.youtube.com/watch?v=oWTn1Qe3eok&feature=related
*De Profundis Ya
Απο τις πιο γνωστές συνθέσεις του Dvorak, οι σλάβικοι χοροί με έντονο το μουσικό ύφος της πατρίδας του.
Slavonic dances: 2 κύκλοι χορών από 8 χορούς ο καθένας, Op 46 & Op. 72
(1878 και το 1886 αντίστοιχα). Αρχικά γράφτηκαν για πιάνο, 4 χέρια, μετά όμως ενορχηστρώθηκαν από τον ίδιο και είναι η συνηθισμένη μορφή εκτέλεσης. Dvorak - Slavonic Dances Op.46 (Orchestra and Piano duet)
https://www.youtube.com/watch?v=cyUtNOu0ghk&list=LLFMOzDHUrXnYBK1wL74-m_w
Dvorak - Slavonic Dances Op.72 (Orchestra and Piano duet)
https://www.youtube.com/watch?v=s0a_ri0mftQ&list=LLFMOzDHUrXnYBK1wL74-m_w
Prior to the publication of the Slavonic Dances, Op. 46, Dvořák was a relatively unknown composer. Because of this fact, he had applied for the Austrian State Music Prize scholarship in order to fund his compositional work. After he won the prize 3 times in 4 years (1874, 1876-77), Johannes Brahms, as one of the members of the committee responsible for awarding the scholarship, referred Dvořák to his own publisher, Fritz Simrock. The first of Dvořák's music to be published by Simrock was the Moravian Duets, which attained widespread success; encouraged, Simrock asked the composer to write something with a dance-like character.
Unsure how to begin, Dvořák used Brahms's Hungarian Dances as a model — but only as a model; there are a number of important differences between the two works. For example, whereas Brahms made use of actual Hungarian folk melodies, Dvořák only made use of the characteristic rhythms of Slavic folk music: the melodies are entirely his own. Simrock was immediately impressed by the music Dvořák produced (originally for piano four hands), and asked the composer for an orchestral version as well. Both versions were published within the year, and quickly established Dvořák's international reputation. The enormous success of the Opus 46 dances led Simrock to request another set of Slavonic Dances in 1886; Dvořák's subsequent Opus 72 dances met with a similar reception. Slavonic Dances - Wikipedia, the free encyclopedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Slavonic_Dances
Prior to the publication of the Slavonic Dances, Op. 46, Dvořák was a relatively unknown composer. Because of this fact, he had applied for the Austrian State Music Prize scholarship in order to fund his compositional work. After he won the prize 3 times in 4 years (1874, 1876-77), Johannes Brahms, as one of the members of the committee responsible for awarding the scholarship, referred Dvořák to his own publisher, Fritz Simrock. The first of Dvořák's music to be published by Simrock was the Moravian Duets, which attained widespread success; encouraged, Simrock asked the composer to write something with a dance-like character.
Unsure how to begin, Dvořák used Brahms's Hungarian Dances as a model — but only as a model; there are a number of important differences between the two works. For example, whereas Brahms made use of actual Hungarian folk melodies, Dvořák only made use of the characteristic rhythms of Slavic folk music: the melodies are entirely his own. Simrock was immediately impressed by the music Dvořák produced (originally for piano four hands), and asked the composer for an orchestral version as well. Both versions were published within the year, and quickly established Dvořák's international reputation. The enormous success of the Opus 46 dances led Simrock to request another set of Slavonic Dances in 1886; Dvořák's subsequent Opus 72 dances met with a similar reception. Slavonic Dances - Wikipedia, the free encyclopedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Slavonic_Dances
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου