Επιμέλεια: Mina Dakou
Μ' αρέσει διαβάζοντας να συναντιέμαι με τις μουσικές που ακούγονται στο κεφάλι του γραφιά όταν μου λέει την ιστορία του, όπως...
"Κάθομαι στον καναπέ. Στην αρχή μου έρχονται εικόνες από τη μέρα που έφυγε. Τις αφήνω να περάσουν από μπρος μου.
Έπειτα έρχονται αναμνήσεις από τότε που ήμουν μικρή, πότε ελαφρά θλιμμένη, πότε συγκρατημένα κεφάτη. Τις αφήνω ν' ακολουθήσουν τις άλλες.
Έπειτα έρχεται η ηρεμία. Μέσα σ' αυτή, βάζω στο πικάπ ένα δίσκο.
Έπειτα κάθομαι και κλαίω. Δεν κλαίω για κάτι ή για κάποιον συγκεκριμένα. Τη ζωή που κάνω την έφτιαξα η ίδια, κατά κάποιον τρόπο, και δεν τη θέλω διαφορετική.
Κλαίω επειδή υπάρχει στο σύμπαν κάτι τόσο όμορφο όπως ο Κρέμερ, όταν παίζει το κοντσέρτο του Μπράμς για βιολί."
Πέτερ Χόε- Η δεσποινίς Σμίλλα διαβάζει το χιόνι
Kι επειδή στο πρώτο μέρος του κοντσέρτου η cadenza είναι το θαυμαστό Prelude D minor op. 117/6 του Max Reger εδώ ξεχωριστά
Kι επειδή υπάρχουν πολλές εκδοχές στην cadenza υπάρχει και το πρώτο μέρος με 16 από αυτές παιγμένες από τον Ruggiero Ricci
Kαι η καντέντσα του Joachim
Σημείωση 1 : Καντέντσα (ιτ. cadenza) ονομάζεται το μουσικό μέρος που συναντάμε ενσωματωμένο στο Κοντσέρτο καθώς και άλλα μουσικά είδη (π.χ. άρια, σονάτα κλπ) και έχει σκοπό την ανάδειξη των δεξιοτεχνικών ικανοτήτων του εκτελεστή-σολίστα. Συνηθέστερα η καντέντσα τοποθετείται προς το τέλος ενός έργου, τη λεγόμενη επανέκθεση και είναι το σημείο όπου η ορχήστρα σταματά και ο σολίστας μόνος του, χωρίς καμιά συνοδεία, έχει τη δυνατότητα να κάνει επίδειξη της δεξιοτεχνίας του. Παλαιότερα οι συνθέτες δεν έγραφαν το μέρος της καντέντσας, αλλά άφηναν την πρωτοβουλία στον εκτελεστή να αυτοσχεδιάσει, ή ακόμη και να την παραλείψει. Αργότερα, λόγω των συχνών υπερβολών και μουσικών αυθαιρεσιών των εκτελεστών που είχε ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση από το ύφος του συνολικού έργου, οι συνθέτες άρχισαν να γράφουν οι ίδιοι τις καντέντσες για τα κοντσέρτα τους και πλέον, η καντέντσα είναι ένα μουσικό μέρος με τεχνικές απαιτήσεις που ο εκτελεστής μαθαίνει από πριν.(βικιπαίδεια)
Σημείωση 2 : Το κοντσέρτο για βιολί του Μπράμς γράφτηκε το 1898
και αφιερώθηκε στο φίλο του βιολιστή Joseph Joachim, του οποίου η καντέντσα είναι και η πιο γνωστή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου