Σάββατο, 26 Μαΐου 2012

Η ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ

                            


  ΚΛΑΣΣΙΚΗ   ΚΙΘΑΡΑ
επιμέλεια  Μίνα Δάκου




*Mina Dakou

Ο όρος κιθάρα χρησιμοποιείτο στην Ελληνική Αρχαιότητα για να περιγράψει ένα έγχορδο μουσικό όργανο που ανήκε στην οικογένεια της λύρας.
Σήμερα η λέξη κιθάρα αναφέρεται στο σύγχρονο μουσικό όργανο "guitar" (ένας όρος που προέρχεται από το Αρχαιοελληνικό όρο κιθάρα). Το άρθρο αυτό αναφέρεται σε αυτή την σύγχρονη χρήση του όρου δηλαδή στο όργανο guitar. Η σύγχρονη κιθάρα είναι ένα έγχορδο νυκτό μουσικό όργανο που ανήκει στην οικογένεια του λαούτου. Στη σύγχρονη εκδοχή της, αποτελείται συνήθως από έξι χορδές, ωστόσο συναντώνται και παραλλαγές με επτά, οκτώ, δέκα, δώδεκα και δεκαοκτώ. Ο όρος κιθάρα περιγράφει εν γένει αρκετά όργανα που εμφανίζουν παραλλαγές ως προς τη μορφολογία τους ή τον τρόπο εκτέλεσής τους.

Σύμφωνα με το σύστημα ταξινόμησης Hornbostel-Sachs, ανήκει στα σύνθετα χορδόφωνα. Από το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή μουσικά όργανα, καθώς χρησιμοποιείται σε μια πληθώρα μουσικών ειδών, όπως η τζαζ, μπλουζ, ροκ,heavy metal ποπ, λαϊκή και παραδοσιακή μουσική, ενώ στη νεότερη ιστορία της χρησιμοποιείται σε ένα αυξανόμενο ρεπερτόριο κλασικής μουσικής.




Λύρα και Κιθάρα
(αποσπάσματα από την "Ιστορία της Κιθάρας" του Χ.Εκμεκτσόγλου)



Αρχαίες παραδόσεις αναφέρουν ότι η λύρα προέρχεται από τον Ερμή ή τον Ορφέα,που σαγήνευαν ακόμα και τα ζώα με τη μουσική τους. Στον Ομηρικό ύμνο προς τον Ερμή περιγράφεται η κατασκευή της πρώτης λύρας από το μικρό θεό στο Αρκαδικό Όρος της Κυλλήνης(Ζήρεια)από ένα καβούκι χελώνας και νεύρα βοδιού.

Η λύρα της Ελλάδας είχε και τα ονόματα "φόρμιγξ" και "κίθαρις".
Η κιθάρα, της οποίας η εφεύρεση αποδίδεται στον Απόλλωνα, ήταν ένα όργανο πιο ανεπτυγμένο,με ξύλινο ηχείο και παιζόταν από επαγγελματίες μουσικούς.


Η λέξη "ΚΙΘΑΡΑ"
Η λέξη ΤΑΡ [tar ( تار)] στα αρχαία (και νέα) Περσικά σημαίνει ΧΟΡΔΗ !Λέγεται λοιπόν πως είναι η ρίζα των ονομάτων πολλών οργάνων: se-tar,gui-tar,
du-tar,si-tar.
Κιθάρα (Ελληνικά)
Chithara,Chrotta,Rotta (Λατινικά)
Chitarra (Ισπανικά) [οι Πορτογάλλοι μας ξέφυγαν την ονομάζουν:Violao!!!]



Μια μεγάλη αρχή: ΜΟΝΟΧΟΡΔΟ

Ο πρώτος που πιθανώς δοκίμασε να εξηγήσει τα ακουστικά φαινόμενα,ήταν ο Πυθαγόρας.
Το ΜΟΝΟΧΟΡΔΟ ήταν απλά μια τεντωμένη χορδή πάνω σ'ένα ηχείο,που η μετακίνηση του καβαλάρη τη χώριζε στη μέση ή οριοθετούσε τρία ή τεσσερα μέρη,όπου αντίστοιχα παραγόταν η οκτάβα,η καθαρή πέμπτη και η καθαρή τέταρτη.




ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:στην πρώτη χορδή της κιθάρας,τη ΜΙ :
Η μέση της ακριβώς,στο 12ο τάστο(χώρισμα) παράγει τη νότα ΜΙ (αλλά 8 Νότες ψηλότερα από το όνομα της χορδής)!
Στο 7ο τάστο είναι το 1/3 της χορδής,παράγεται η νότα ΣΙ και δημιουργείται το μουσικό διάστημα ΜΙ-ΣΙ(5η καθαρή).
Στο 5ο τάστο είναι το 1/4 της χορδής,παράγεται η νότα ΛΑ και δημιουργείται το μουσικό διάστημα ΜΙ-ΛΑ(4η καθαρή). ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: για να χωρίσουμε το μπράτσο της κιθάρας ....κάναμε ότι είπε ο Πυθαγόρας !!!!!!!!Υπήρξαν βέβαια κι άλλοι φιλόσοφοι που ασχολήθηκαν με τις αρχές της μουσικής: Αριστοτέλης,Αριστόξενος,Πλούταρχος. Μουσικοί υπήρξαν και οι φημισμένοι ποιητές: Πίνδαρος,Αλκαίος,Αρίων,Σαπφώ,Αρχίλοχος,Φήμιος,Στησίχορος,Ίβυ
κος,Ανακρέων(σίγουρα θα αναρωτηθήκατε κάποτε γιατί μερικά ωδεία φέρουν τα ονόματα κάποιων απ'αυτούς!!!!!) και ο Λέσβιος κιθαριστής Τέρπανδρος,που βελτίωσε την κατασκευή και την τεχνική της κιθάρας!!!!
Αποσπάσματα από το βιβλίο της κιθάρας Νο1 του Ευάγγελου Ασημακόπουλου.

Λίγα λόγια και εικόνες για την ενδιάμεση εποχή (300 μ.Χ.-15ο αι.)

Είναι γνωστό πως όταν οι Ρωμαίοι κυριάρχησαν στα πέρατα της Δύσης και στην Ελλάδα,διδάχθηκαν και υιοθέτησαν πολλά,τα οποία και διέδωσαν.
Στην Ευρώπη την περίοδο αυτών των αιώνων,χρησιμοποιούνται έγχορδα όργανα με μπράτσο,που παίζονται με τα δάχτυλα,με πένα ή δοξάρι.
Μας το επιβεβαιώνουν γλυπτά,τοιχογραφίες και ζωγραφικές ψαλτηρίων σε διάφορες περιοχές.
Ανιχνεύοντας την πηγή των οργάνων αυτών,θυμόμαστε τη Μαυριτανική κατάκτηση της Ισπανίας το 711 μ.Χ. και σημειώνουμε τη διχογνωμία που υπάρχει κατά την οποία,
άλλοι μουσικολόγοι υποστηρίζουν την εξ ολοκλήρου εισαγωγή των μουσικών οργάνων στο Δυτικό Κόσμο,ενώ άλλοι ότι αυτά τα όργανα όχι μόνον προϋπήρχαν της εισβολής,αλλά είχαν και την προέλευσή τους στην Ευρώπη. Όσον αφορά δεν την κιθάρα η εγκατάσταση των Μαυριτανών έδωσε καινούργια πνοή στο όργανο!!!!!


Απεικονιση μουσικού οργανου με μπράτσο πάνω σε Ρωμαϊκή σαρκοφάγο του 3ου αι.




σελίδα από το Καρολιγκιανό ψαλτήρι που απεικονίζει το βασιλιά Δαυίδ να παίζει ανάμεσα στο ποίμνιό του ένα όργανο που μοιάζει με κιθάρα(9ος αι.)





Eίδη κθάρας που υπήρχαν ταυτόχρονα το 13ο αιώνα!!!!!Κιθάρα Λατίνα και Κιθάρα Μορίσκα(δηλ.Μαυριτανική).
Medieval Latin Guitar by Morillo
Guitarra morisca (Moorish guitar)








16ος ΑΙΩΝΑΣ

Στις αρχές του 16ου αιώνα η κιθάρα έχει τέσσερις διπλές χορδές.
Στον ίδιο αιώνα όμως ακμάζει το ΛΑΟΥΤΟ,ένα όργανο που κυριαρχεί στην Αγγλία,Γερμανία,Γαλλία και Ιταλία.
Franciscus Bossinensis (fl. 1509 - 1511)
Στην Ισπανία και Πορτογαλία αντίθετα, και επειδή το Λαούτο συνδέθηκε με τους Μαυριτανούς, έψαχναν ένα όργανο με το οποίο θα μπορούσαν να παίξουν τη μουσική που γράφτηκε γι'αυτό!!!! Στράφηκαν λοιπόν στη δημοφιλή κιθάρα με τις τέσσερις διπλές χορδές και την έκαναν εξάχορδη(με διπλές χορδές), για να μπορεί ν'ανταποκριθεί στα έργα της υπάρχουσας φιλολογίας του Λαούτου,την οποία εκτιμούσαν!!!! Κουρδιζόταν όπως η σημερινή,εκτός από την τρίτη χορδή,που ήταν μισό τόνο χαμηλότερα.
Έτσι λοιπόν φτιάχτηκε το όργανο που ονομάστηκε ΒΙΧΟΥΕΛΑ,αγαπημένο στους κύκλους της Αυλής και της Εκκλησίας,το οποίο κληροδότησε στην κιθάρα έναν θυσαυρό έργων από τους μεγάλους βιχουελίστες της εποχής:ΛΟΥΙΣ ΜΙΛΑΝ, ΑΛΟΝΣΟ ΜΟΥΝΤΑΡΑ, ΜΙΓΚΕΛ ΔΕ ΦΟΥΕΝΛΑΝΑ, ΛΟΥΙΣ ΔΕ ΝΑΡΒΑΕΖ, ΒΕΝΕΓΚΑΣ ΔΕ ΧΕΝΕΣΤΡΟΣΑ, ΠΙΣΑΔΟΡ.

Ο 17ος ΑΙΩΝΑΣ

 Ο 17ος αιώνας ήταν η κορυφή ενός κύματος που είχε σαν ξεκίνημα τον Μεσαίωνα.
Η υποστήριξη των ευρωπαίων ηγετών έδωσε στην κιθάρα την αναγνώριση.
Από τις αυλές των μοναρχών και της αριστοκρατίας πέρασε στα σπίτια των πλουσίων και στη συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο.
Μαζί με τους κιθαριστές αυξήθηκε ο αριθμός των συνθετών για το όργανο,των κατασκευαστών και των εκδόσεων,που μέχρι σήμερα αποτελούν ιστορικές πηγές διατηρώντας μέχρι σήμερα ονόματα κι επιτεύγματα καλλιτεχνών.

Μεταξύ των διακεκριμένων προσώπων που έπαιζαν κιθάρα ήταν ο βασιλιάς Λουδοβίκος XIV της Γαλλίας,που είχε σαν δάσκαλο τον Robert de Visee (1650-1725)
Andrea Damiani plays Robert De Visée Sarabande
Tα έργα του de Visee επέδρασαν στον Jean Baptiste Lully (1632-1687),έναν από τους πιο εξέχοντες συνθέτες όλων των εποχών ,ο οποίος διδάχθηκε κιθάρα στην Ιταλία και όταν επέστρεψε στη Γαλλία συνέχισε να παίζει και να συνθέτει για το όργανο αυτό.
Lully-AIR Jean Baptiste Lully Guitar
Άλλοι κιθαριστές και συνθέτες:
ΝΙΚΟΛΑ ΝΤΕ ΡΟΖΙΕ-συνέθεσε 8 κοντσέρτα ή σουίτες και 12 οβερτούρες.
ΛΟΥΙ ΝΤΕ ΣΕΡΝΙΕ-έργο του το "Βιβλίο τραγουδιών σε ταμπλατούρα Κιθάρας"(1626)
ΙΖΑΜΠΕΛ ΒΑΝ ΛΑΓΚΕΝΧΟΒΕ-κιθαρίστρια και συνθέτης
ΓΙΟΧΑΝ ΓΚΑΣΠΑΡ ΦΟΝ ΝΤΕΡΕΝΜΠΕΡΓΚ-βιβλίο μουσικής σημειογραφίας για κιθάρα (1652)
ΛΟΥΙΣ ΜΠΡΙΖΕΝΙΟ
ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ ΚΟΡΜΠΕΡΑ
ΓΚΑΣΠΑΡ ΣΑΝΘ-κιθαριστής,συνθέτης ,εξέδοσε βιβλίο με χορούς και πασακάλιες(1697)
Elizabeth Brown plays "Canarios" by Gaspar Sanz

ΔΟΝ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ ΓΚΕΡΑΟΥ-"Αρμονικό ποίημα συντεθημένο από ποικίλες νότες για το ρυθμό της Ισπανικής Κιθάρας" έκδοση του 1694 με 25 κομμάτια,15 πασακάλιες και 10 χορούς διαφόρων τύπων
entre el cielo y el infierno, marionas francisco guerau
ΦΡΑΝΤΣΕΣΚΟ ΚΟΡΜΠΕΤΤΑ Ή ΚΟΡΜΠΕΤΤΙ-τοκάτες,πασακάλι
ες, συμφωνίες και σημαντικότατες σουίτες που απότελούνται από Αλμάντ,Κουράντ και Σαραμπάντ 
Israel Golani plays a Passacaille by Francesco Corbetta on the Baroque guitar
ΛΟΥΔΟΒΙΚΟ ΡΟΝΚΑΛΛΙ
SUITE PARA GUITARRA (Ludovico Roncalli)
18ος ΑΙΩΝΑΣ






Το 18ο αιώνα η Ιταλία συνεχίζει να αποτελεί το κέντρο της κιθάρας.
Τότε εμφανίζεται μια τάση ανάπτυξης της μουσικής για Κιθάρα και στη Γερμανία,όπου αναβιώνει και το ενδιαφέρον για το Λαούτο.
Ο J.S.Bach(1685-1750) γράφει συνθέσεις αποκλειστικά για λαούτο εμπνευσμένος από το φίλο του L.S.Weiss (1686-1750),εξαίρετο λαουτίστα και συνθέτη.
Εμπλουτίζοντας λοιπόν τη φιλολογία του λαούτου,εμπλουτίστηκε και εκείνη της κιθάρας,
μια και με την πάροδο του χρόνου-το λαούτο-έγινε ένα δύσχρηστο όργανο με 24 χορδές(11 διπλές και 2 μονές),που κουρδιζόταν δύσκολα και είχε πάρα πολλές απαιτήσεις δεξιοτεχνικές κι εκτελέστικές,κι έτσι παραμερίστηκε!!!
ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΣΧΟΛΙΟ ΑΚΟΜΑ ΜΑ...ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ!
Το πιο ενδιαφέρον και σημαντικό γεγονός του 18ου αιώνα,στην ανάπτυξη της κιθάρας, ήταν η προσθήκη της 6ης χορδής!!!!!
Το πότε ακριβώς δεν είναι γνωστό,υπάρχουν όμως οι ενδείξεις σε κιθάρες κατασκευασμένες εκείνη την περίοδο:
κιθάρα Bernard στο Παρίσι(18ος αι.),
Carlo Bergonzi στην Ιταλία (1785),
Antonio Vinaccia (1790),
Giovanni B.Fabricatore (1787)
οι οποίες έχουν 6 απλά κλειδιά στην κεφαλή κουρδίσματος.
Η διάταξη λοιπόν,των έξι απλών χορδών ξεκινά στα μέσα του 18ου αιώνα και προς το τέλος του επισκίασε όλους τους άλλους τύπους και καθιερώθηκε!!!!




19ος ΑΙΩΝΑΣ
Τον 19ο αιώνα η κιθάρα με έξι απλές χορδές έγινε παγκόσμια αποδεκτή
καθώς με την κατάργηση των διπλών χορδών και τη χρήση της σημειογραφίας,που έχουμε μέχρι σήμερα,εξαλείφθηκαν δυσκολίες καθαρότητας του ήχου, κουρδίσματος και μελέτης.
Στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα η Βιέννη έγινε πόλος έλξης πολλών κιθαριστών και δόθηκε μεγάλη ώθηση στην αναγνώριση του οργάνου.
Σιμόν Μόλιτορ (1776-1848)
Λέοναρντ Φον Καλλ (1769-1815)

Ο κιθαριστής όμως με τη μεγαλύτερη επιρροή στο σχηματισμό της σχολής κιθάρας της Βιέννης ήταν
ο ΜΑΟΥΡΟ ΤΖΙΟΥΛΙΑΝΙ (1780-1829),
από τους σημαντικότερους ερμηνευτές και συνθέτες της μουσικής της τον 19ο αιώνα.
Παιδί-θαύμα ο Τζιουλιάνι,έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση σε ηλικία 14 ετών και στα 20 εθεωρείτο ο καλύτερος κιθαριστής της εποχής!!!!

Στη Βιέννη γνωρίστηκε με τους μεγαλύτερους μουσικούς της εποχής και με τους πιανίστες Χούμελ.Μόσελες,Ντιαμπέλλι καθώς και με τον Χάυντν.
Ενθουσιασμένοι από την τέχνη του άλλοι έγραψαν όπως ο Ντιαμπέλλι
και άλλοι την συμπεριέλαβαν σε έργα τους όπως ο Χάυντν (κουαρτέτο σε Ρε ελάσ.για φλάουτο,βιόλα,τσέλο και κιθάρα-σολίστ).
Λόγω έλλειψης τέτοιας ανάρτησης, παραθέτω μεταγραφή για κιθάρα από κοντσέρτο του Χάυντν για λαούτο και ορχήστρα:

Αισθητή παρουσία τον 19ο αιώνα είχαν σε Ευρώπη και Αμερική οι Ιταλοί βιρτουόζοι της κιθάρας.
Φερντινάντο Καρούλλι (1770-1841)
Ματέο Καρκάσσι (1792-1853)
(προσέξτε εδώ το όργανο.Είναι αυθεντική J G Staufer των αρχών του 19ου αιώνα)
Οι παραπάνω συνθέτες και κιθαριστές υπήρξαν μεγάλοι δάσκαλοι και έγραψαν μεθόδους και σπουδές για την τεχνική της κιθάρας.
Νικολό Παγκανίνι (1782-1840) και κιθάρα.....
Μαντάμ Πράττεν(Catharina Josepha Pratten 1821-1895)
Γιόζεφ Κύφνερ(Joseph Küffner 1776-1856)

Άλλη σημαντική μορφή της κιθάρας ο ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΚΟΣΤ (1806-1883) ήταν ένας από τους πρώτους που προσπάθησαν να μεταγράψουν μουσική του 17ου αιώνα.Οι μουσικές του συνθέσεις για κιθάρα φτάνουν περίπου τις 50.

Στην Ισπανία:
ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΣΟΡ( Josep Ferran Sorts i Muntades: βαπτισμένος το 1778 – 1839) πρωτοπόρος της σύγχρονης κιθάρας,μεγάλος δάσκαλος, δεξιοτέχνης και συνθέτης πολλών έργων.
Έδωσε ρεσιτάλ σε Παρίσι,Λονδίνο,Πετρούπολη,
δίδαξε την τεχνική του οργάνου και έγραψε μια εξαίρετη μέθοδο.
Οι συνθέσεις του παραμένουν μέχρι σήμερα ό,τι πιο σημαντικό διαθέτει η φιλολογία της κιθάρας στην κλασικορομαντική περίοδο.Έγραψε επίσης όπερα,συμφωνική μουσική και μουσική δωματίου και έργα για δύο κιθάρες!!!!!

Αλλά τα ντουέτι χρειάζονται δύο!!!!!!!!
Ο Σορ λοιπόν τα παρουσίαζε με τον επίσης δεξιοτέχνη κιθαριστή και φίλο του
ΝΤΙΟΝΙΣΙΟ ΑΓΟΥΑΔΟ (1784-1849).
Έγραψε κι αυτός μια μέθοδο,πολλές σπουδές και δύσκολες συνθέσεις,όλα δείγματα της μεγάλης του δεξιοτεχνίας.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Ο Αγουάδο στις ατέλειωτες έρευνες για τη βελτίωση της τεχνικής του,χρησιμοποίησε ΝΥΧΙΑ στο δεξί χέρι,μια επινόηση που χρησιμοποιήθηκε πολύ αργότερα !!!!!!

και μερικοί ακόμα.......
Γιόχαν Κάσπαρ Μέρτζ (1806-1856)από την Ουγγαρία
Χούλιαν Αρκας(1832-1882)Ισπανός με περισσότερες από 80 συνθέσεις,οι περισσότερες βασισμένες σε εθνικές μελωδίες.

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΑΙΩΝΕΣ...

FRANCISCO TARREGA (ΦΡΑΝΘΙΣΚΟ ΤΑΡΡΕΓΑ:1852-1909)

Στα μέσα του 19ου αιώνα οι σπουδαιότεροι συνθέτες παίζουν και γράφουν για άλλα όργανα εκτός της κιθάρας.
Τότε εμφανίζεται ο Φρανθίσκο ντε Ασίς Τάρρεγα Εϊσέα.
Διπλωματούχος τόσο στο πιάνο όσο και στηναρμονία,ασχολήθηκε σε βάθος με την τεχνική της κιθάρας και κατάφερε να δημιουργήσει μια αληθινή επανάσταση. Στην τεχνική επέβαλε : θέση καθίσματος,κράτημα οργάνου, υποπόδιο, θέση χεριών και δακτύλων ,τεχνική του μπαρέ, απογιάντο, χρήση του παραμέσου του δεξιού χεριού!!!!
Συνθέσεις του για κιθάρα είναι πασίγνωστα έργα όπως :
http://youtu.be/sdaPoUNk5R8 Recuerdos del Alhambra
και πολλά άλλα...
Μεταγραφές από άλλους συνθέτες :
http://youtu.be/lCeebWgjrrU Asturias-Albeniz
http://youtu.be/IkzPiEYC8ps Romanza sin palabras-Mendelssohn
http://youtu.be/3ivr-TtWjCI Serenata española-Malats.....

Μ'αυτά και μ'αυτά η κιθάρα απέκτησε ένα σημαντικό ρεπερτόριο κι ο Τάρρεγα δικαιολογημένα κατατάσσεται,μαζί με το συμπατριώτη του Σορ,στο πάνθεον των κορυφαίων της ιστορίας του οργάνου!!!!
Η ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ TARREGA
Julian Bream - Tarrega - Adelita 
Tarrega  Maria (Gavota)-David Rassell
Andres Segovia - Marieta - Tarrega
 http://youtu.be/M83WptDG2G0
Norbert Kraft -  Rosita
 http://youtu.be/PYdCPjZYDVE
ΜΟΥΣΙΚH ΓΙΑ ΚΙΘΑΡΑ:

BACH

*Mina Dakou
J. S. Bach - Lute Suite, BWV 996 (Part 1)
John Williams (1975) plays Bach Prelude & Presto Lute Suite 1
Narciso Yepes plays Bach Prelude
BWV - 1006 - Prelude from lute suite 4 - John Williams
John Williams - A. Vivaldi - Concerto for Lute in D Major
The Plague and the Moonflower -- 2. Intrada
Andres Segovia "Fantasia para un gentilhombre" (1.Mov)
Andres Segovia Plays Bach Chaconne (Part 1)
διασκευή
 Platero y yo - Melancolia
 Leo Brouwer - El Decameron Negro, El Arpa del Guerrero
Leo Brouwer - El Decameron Negro, La Huida de los Amantes por el Valle de los Ecos
Leo Brouwer - El Decameron Negro, Balada de la Doncella Enamorada
David Russell - Couperin Les barricades misteriouses
Classical Guitar Recital | Narciso Yepes (1979)
Gran Jota - Tarrega - Pepe Romero (Re-upload: Full)
*Marian Matzav
 Rodrigo - Fantasia para un Gentilhombre - Part 2/4
Rodrigo - Concierto de Aranjuez for Guitar and Orchestra: 2. Adagio
Andrés Segovia.[Recuerdos de la Alhambra.-Tárrega.-]
Andres Segovia guitar plays Capricho Arabe
Andrés Segovia- Guitar Recital - Tarantella
Andrés Segovia plays Estudio sin luz
 *Marina Papachroni
 Andrés Segovia Torres (1893-1987)
κείμενο του Γιώργου Μουλουδάκη για τον Αndres Segovia στο tar του 2007.
Yorgos Mouloudakis-(1) Figures of adolescence.mp4
*Themis Taflanidis
Andrés Segovia plays Bach
Andrés Segovia - Handel Sarabande
Tarrega Grand Valse (Russel)
 Carlo Domeniconi-Koyunbaba
Carlo Domeniconi (*1947)
Koyunbaba: Part I/Part II/Part III/Part IV.
John Williams-Guitar
 Granados Andaluza Danzas Españolas Op 37 Pepe & Celin Romero (MP3)
*Charo Escriva
I. Vicente Amigo (Callejon de la Luna)
Filomena Moretti. recuerdos de la alhambra.
*Χρήστος Ζουλιάτης
 Segovia Plays Asturias (Albeniz)
*Κατερίνα Γκίρδη
Andres Segovia - Purcell 5 Pieces
*Sergios Malakates
Andres Segovia Plays Bach Chaconne (Part 1)
*Κλειώ Σεφεριάδου
Segovia Plays Danza in G (Granados)
*De Profundis Ya
ANDRES SEGOVIA AT THE WHITE HOUSE - PART 3/9
*Kostas Grigoreas
 Αφιέρωμα στον ΑΝΤΡΕΣ ΣΕΓΚΟΒΙΑ (Επιμέλεια Γ. Β. Μονεμβασίτης)
*Alexis Zorbas
Estudio 1 Em Villa Lobos - Andres Segovia
Andrés Segovia~Purcell~Minuet~My sea and patagonian pics, Argentina
Concierto del Sur-1st mov.
John Williams plays Sueno en la Floresta
Julian Bream - Granada
http://www.youtube.com/watch?v=EFoZJ25QL-U&feature=share&list=AL94UKMTqg-9BDdm
u9ScgSA0iwIqwU75NP
Chopin: Vals op. 69 No 2 - Evangelos & Liza guitar duo
 http://youtu.be/4g0dgCXNvBc 

*Eddy Kouyioumdjian
Leyenda by Albeniz in HD - Andres Segovia [Best of Guitar-Tube.com]
 Milonga - A.Ginastera, Transcription for two guitars by Nikita Koshkin
http://youtu.be/GknOpPRAlio
Julian Bream -  Aguado - Rondo  Op.2 N.3 HD without interview.avi
http://www.youtube.com/watch?v=uWwk2_eOers

 *Aglaia Raptou
Sarabande (G. F. Händel) - Andrés Segovia
Andrés Segovia - "Granada" - di Isaac Albéniz
*Kiriaki Chrysanidou
Andrés Segovia - Concerto for cello e orchestra (arranged for guitar) -
(Boccherini Cello Concerto No.6 in D major)
Joaquin Rodrigo (1901-1999)
Concierto Andaluz for Four Guitars and Orchestra
Το έργο γράφτηκε το 1967 για την οικογένεια του περίφημου κιθαριστή και συνθέτη, Celedonio Romero ο οποίος ζήτησε από τον Rodrigo να γράψει μία σύνθεση για τον ίδιο και τους γιους του (Los Romeros guitar quartet). Η πρώτη παράσταση του έργου δόθηκε στις 18/11/1968 στο San Antonio, Texas, με τους "Los Romeros" και την "San Antonio Symphony" υπό τη διεύθυνση του Victor Alessandro.
NOTIS MAVROUDIS: the classical guitar 
http://youtu.be/vmGfvdLONhI
Sonata 3-Chanson(Ponce)
Andres Segovia - Torroba - Torija (Elegia), Castillos De Espana
Andres Segovia - Manuel Maria Ponce - Canción (No 2 from 'Tres Canciones Populares Mexicanas')


*Areti Klimentidou
Rondo - Henry Purcell
*Tanja Pavlovic
John Williams, Chaconne - complete
 David Russell, recital en TVE   (full)
La Música en Tiempos de Velázquez / The complete album / Ensemble La Romanesca
http://www.youtube.com/watch?v=BFLPw6QT0ag&feature=youtu.be

*Marita Kouroupi Santoro
Fantasia from Florian Larousse in Concert - GFA Winner 2009
SEGOVIA PLAYS CASTELNUOVO - TEDESCO - MELANCOLIA
*Babis Kanas
Entr' acte (JAQUES IBERT)
*Spyros Papamichalakis
Koyunbaba - Remi Boucher.wmv
Aranjuez-2nd Movement
Rosario Cicero, Ensemble di Chitarra Barocca
Marco Tamayo 2007 plays Peter Ratzenbeck.avi
Rosario Cicero, Ensemble di Chitarra Barocca
Bach~Chaconne~ Angel Romero (2 parts)
CONCERTO ANTICO I. Alborada - concerto for guitar and small orchestra
John Williams concerto antico for guitar
http://www.youtube.com/watch?v=p-PIXcxvpxQ&feature=youtu.be
Aniello Desiderio plays ASTURIAS   comp. Issac Albeniz
 http://youtu.be/Q0r5RRKNQqU

Xuefei Yang
Γεννήθηκε στο Πεκίνο το 1977, και άρχισε να παίζει κιθάρα όταν ήταν μόλις επτά ετών.Είναι από τις πρώτες κιθαρίστριες της Κίνας που έκαναν διεθνή επαγγελματική καριέρα.Πρώτη δημόσια ενφάνηση έκανε σε ηλικία 12 ετών στο Διεθνές Φεστιβάλ κιθάρας της Κίνας. Ο Joaquín Rodrigo παρακολούθησε συναυλία ντεμπούτο της στη Μαδρίτη όταν ήταν δεκατεσσάρων ετών και το 1995, ο John Williams πήγε στο Πεκίνο, αφού ήταν τόσο εντυπωσιασμένος με το παίξιμό της που της έδωσε δύο από τις δικές του κιθάρες.Είχει λάβει πλήρη διεθνή υποτροφία στην Βασιλική Ακαδημία Μουσικής του Λονδίνου και ως επαγγελματίας μουσικός, έχει πραγματοποιήσει συναυλίες σε 40 χώρες σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική.Έχει συνεργαστεί με τις φιλαρμονικές του Βερολίνου, της Μαδρίτης του Άμστερνταμ, της Βιέννης, του Αμβούργο, και της Πράγας.Το 2003 ερμήνευσε 54 συναυλίες για το "Night of the Proms" Tour, και ενφανήστικε στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία, σε ένα συνολικό ακροατήριο πάνω από 800.000 άνθρωποι.Εκτός από την σόλο καριέρα της, εμφανίζεται τακτικά σε συνεργασίες με άλλους μουσικούς.Η Yang έχει κερδίσει πολλά βραβεία σε διαγωνισμούς μουσικής, συμπεριλαμβανομένου του Stotsenberg Διεθνή Διαγωνισμό Κλασσικής Κιθάρας, του Σαν Φρανσίσκο Διεθνές Διαγωνισμό Κιθάρας το Young Artist διεθνής διαγωνισμός στις Ηνωμένες Πολιτείες, και του Darwin Διεθνή Διαγωνισμού Κιθάρας στην Αυστραλία. Τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο κιθάρας Ivor Mairants από την πόλη του Λονδίνου και κέρδισε το βραβείο Dorothy Grinstead για ένα μοναδικό ρεσιτάλ στο Fairfield Hall, Croydon.
Xuefei Yang on Joaquin Rodrigo - Concierto de Aranjuez (HQ)
http://youtu.be/by2xMUy4P80
Xuefei Yang and Barcelona Symphony - Concierto de Aranjuez
 https://www.youtube.com/watch?v=m8o7SpV6vZ8
Xuefei Yang - Rodrigo: Concierto de Aranjuez
https://www.youtube.com/watch?v=ByS62T7lvX0





*Simos Egw
Milos Karadaglic performs
http://www.youtube.com/watch?v=BqA1ot89VJ4&feature=related
"Recuedos De La Alhambra"

*Kostas Grigoreas
Grigoreas plays Hadjidakis - "Sweet smell of jasmin" [Μυρίζει ο κόσμος γιασεμί]
*Karim-Paul Habet
Jeux interdits
*Eva Fampas
Eva Fampas GreekSuite wmv
*Αλεξανδρος Χάλαρης
Francisco Tárrega: Adelita
*Ioannis Gkotsis
"Zita" Escolaso Guitarra Tango Trio
*Thanassis Priskos
Recital de Andres Segovia
Albenz, Granados, Scarlatti, Rameau, Sar, Ponce, Aguado, Bach, Chopin, and Torroba.
*Maria Bouhayier
Andres Segovia Capricho Diabolico, Op.85
*Alexis Zorbas
 John Williams - The Seville concert
http://www.youtube.com/watch?v=uFee5ERT9i8

 * Ελλη Τσιρογιάννη 
Duo Abreu - Vivaldi: Prelude e Courant (Arr. John Williams) Violão/guitar
http://youtu.be/ZlX2kX79yrM

GGQ:  Anitra's Dance


 * Κωστας Παπας
Andrés Segovia - Danza Española No.5 (Enrique Granados)
* Lilian Stoupaki
Julian Bream - Francesco Tarrega's Capricho Arabe
* Helen Glover
'Oriental' by Enrique Granados | Milos Karadaglic
* Gianni Christopoulos
Joaquin Rodrigo Concierto Andaluz for Four Guitars and Orchestra, Complete, 1978
* Costas Papageorgiou
Asturias - Isaac Albeniz -John Williams
* Μαρία Κλωνάρη
Mauro Giuliani - Guitar Concerto No.2 in A, Op.36 - 3. Rondo (Allegretto)
http://youtu.be/UjoczU6VWAY

* Masikas Christos
Introduction to Fandango - Boccherini (Julian Bream Duo)

*George Tossikian
Nikos Kypourgos: The pathway home

*Κόκτεηλ Μολότωφ
Rodrigo Concierto de Aranjuez: Adagio.mpg
 http://www.youtube.com/watch?v=rTst74LXpMs
Paco de Lucia - Entre dos Aguas
 http://www.youtube.com/watch?v=0o8vszqVL2U






ΚΙΘΑΡΑΣ  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

* Mania Ntalas
PAGANINI (arr.Pasieczny) SONATA No.1 for guitar & violin | Centone di Sonate PASIECZNY - WATSON Duo 

* Ioannis Ntagkas
Paganini - Cantabile for violin & guitar in D

* Vasilis Vandoros
Julian Bream plays Concierto de Aranjuez by Joaquin Rodrigo (Part 1)

* Angelos Liakakis
Nikita Koshkin - L' istesso tempo, for cello & guitar - Liakakis, Papandreou http://youtu.be/wwDYXgO_mYE





BWV - 1006 - Prelude from lute suite 4 - John William
John Williams - A. Vivaldi - Concerto for Lute in D Major
The Plague and the Moonflower -- 2. Intrada
Andres Segovia "Fantasia para un gentilhombre" (1.Mov)
Andres Segovia Plays Bach Chaconne (Part 1)
διασκευή
Platero y yo - Melancolia

*Marian Matzav
Rodrigo - Fantasia para un Gentilhombre - Part 2/4
Rodrigo - Concierto de Aranjuez for Guitar and Orchestra: 2. Adagio
Andrés Segovia.[Recuerdos de la Alhambra.-Tárrega.-]
Andres Segovia guitar plays Capricho Arabe
Andrés Segovia- Guitar Recital - Tarantella
Andrés Segovia plays Estudio sin luz



*Themis Taflanidis
Andrés Segovia plays Bach
Andrés Segovia - Handel Sarabande
Tarrega Grand Valse (Russel)

*Charo Escriva
I. Vicente Amigo (Callejon de la Luna)
Filomena Moretti. recuerdos de la alhambra.

*Χρήστος Ζουλιάτης
 Segovia Plays Asturias (Albeniz)

*Κατερίνα Γκίρδη
Andres Segovia - Purcell 5 Pieces

*Sergios Malakates
Andres Segovia Plays Bach Chaconne (Part 1)

* Κλυταιμνήστρα Σεφεριάδου
Segovia Plays Danza in G (Granados)

*De Profundis Ya
 ANDRES SEGOVIA AT THE WHITE HOUSE - PART 3/9

*Kostas Grigoreas
 Αφιέρωμα στον ΑΝΤΡΕΣ ΣΕΓΚΟΒΙΑ (Επιμέλεια Γ. Β. Μονεμβασίτης)

*Alexis Zorbas
Estudio 1 Em Villa Lobos - Andres Segovia
Andrés Segovia~Purcell~Minuet~My sea and patagonian pics, Argentina
Concierto del Sur-1st mov.

*Eddy Kouyioumdjian

Leyenda by Albeniz in HD - Andres Segovia [Best of Guitar-Tube.com]

*Aglaia Raptou
Sarabande (G. F. Händel) - Andrés Segovia
Andrés Segovia - "Granada" - di Isaac Albéniz

*Kiriaki Chrysanidou
 Andrés Segovia - Concerto for cello e orchestra (arranged for guitar) -
(Boccherini Cello Concerto No.6 in D major)
Joaquin Rodrigo (1901-1999)
Concierto Andaluz for Four Guitars and Orchestra
Το έργο γράφτηκε το 1967 για την οικογένεια του περίφημου κιθαριστή και συνθέτη, Celedonio Romero ο οποίος ζήτησε από τον Rodrigo να γράψει μία σύνθεση για τον ίδιο και τους γιους του (Los Romeros guitar quartet). Η πρώτη παράσταση του έργου δόθηκε στις 18/11/1968 στο San Antonio, Texas, με τους "Los Romeros" και την "San Antonio Symphony" υπό τη διεύθυνση του Victor Alessandro.
Sonata 3-Chanson(Ponce)
Andres Segovia - Torroba - Torija (Elegia), Castillos De Espana
Andres Segovia - Manuel Maria Ponce - Canción (No 2 from 'Tres Canciones Populares Mexicanas')



*Areti Klimentidou
Rondo - Henry Purcell

*Tanja Pavlovic
John Williams, Chaconne - complete

*Marita Kouroupi Santoro
 Fantasia from Florian Larousse in Concert - GFA Winner 2009
SEGOVIA PLAYS CASTELNUOVO - TEDESCO - MELANCOLIA

 *Babis Kanas
Entr' acte (JAQUES IBERT)

*Spyros Papamichalakis
Koyunbaba - Remi Boucher.wmv
Aranjuez-2nd Movement
Rosario Cicero, Ensemble di Chitarra Barocca
Marco Tamayo 2007 plays Peter Ratzenbeck.avi
Rosario Cicero, Ensemble di Chitarra Barocca
Bach~Chaconne~ Angel Romero (2 parts)
CONCERTO ANTICO I. Alborada - concerto for guitar and small orchestra
John Williams concerto antico for guitar

*Simos Egw
Milos Karadaglic performs http://www.youtube.com/watch?v=BqA1ot89VJ4&feature=related"Recuedos De La Alhambra"


*Kostas Grigoreas
Grigoreas plays Hadjidakis - "Sweet smell of jasmin" [Μυρίζει ο κόσμος γιασεμί]

*Karim-Paul Habet
Jeux interdits

*Eva Fampas
Eva Fampas GreekSuite wmv

*Αλεξανδρος Χάλαρης
 Francisco Tárrega: Adelita

*Ioannis Gkotsis
"Zita" Escolaso Guitarra Tango Trio




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου